logo owi 2024
Edit Content

4 faktory úspešných textov

Obsah článku

gfdlkgdfgjk
„Ja si to napíšem sám!“

Každý si myslí, že kvalitné texty si dokáže napísať sám, až pokým ich reálne sám nezačne písať. Zrazu stena a nie a nie vymyslieť zmysluplné vety. A keď už nejaké načmárate, z hlbšieho SEO hľadiska, ako sme si povedali v minulých článkoch o obsahovom a technickom SEO, sú absolútne nefunkčné. V dnešnom článku sa pozrieme na 4 faktory úspešných textov, ktoré budú nielen príťažlivé, ale vám aj prinesú nových čitateľov, klientov a kupujúcich.

Cieľ a cieľová skupina

V prvom rade si musíte odpovedať na otázku: „Čo vlastne chcem a ako môžem pomôcť čitateľovi?“ Čo chcete dosiahnuť textom a komu ho určujete? Aký štýl komunikácie zvolíte, ktoré slová zo slovnej zásoby vyberiete. Pokiaľ chcete vytvoriť úspešné texty, odpovede musíte poznať už pred prvým ťuknutím do klávesnice.

Texty v prvom rade píšete nie pre seba, ale pre čitateľa a potenciálneho zákazníka. Ak mu chcete  splniť túžby,sny a potreby, musíte, zistiť, kto je typický člen vašej cieľovej skupiny, premýšľať ako on a zistiť, čo sa chce dozvedieť a získať. Ľudia majú radi biznisy, s ktorými sa vedia stotožniť a ktoré vedia pochopiť. Niekedy je teda lepšie sústrediť sa na potreby čitateľa, ako silou mocou opisovať svoje produkty či služby.

Inak, pravda, pristupujeme ku klientom, ktorí majú záujem o právnické služby a inak k ženám, ktoré hľadajú novú kaderníčku. Inak píšeme texty, keď chceme čitateľa iba informovať a inak vtedy, keď chceme predať svoj produkt.

Kľúčové slová a headliny

Kľúčové slová sú alfou a omegou úspešných textov. Sú mega dôležité pre Search Engine Optimalization, optimalizáciu pre vyhľadávače, ale málokto si uvedomí, že nemenej dôležité sú aj z hľadiska čitateľnosti. Ide o akési heslá súvisiace s vašim biznisom – ak predávate drevených koníkov, vaše kľúčové slovo môže byť „drevený koník“. Tieto kľúčové slová ľudia najčastejšie vyhľadávajú na Google, preto ich rozumné používanie dokáže na vašu webovú stránku prilákať návštevníkov.

Súvislý text zvyčajne rozdeľujeme na niekoľko odsekov, pričom využívame nadpisy, po anglicky headliny. Tie nám na jednej strane povedia, o čom konkrétny text bude, na druhej strane krásne rozdelia nudný, nekonečný text na niekoľko logických častí. Najdôležitejším je headline prvej úrovne, H1, ktorý má byť na jednej stránke webu vždy iba raz. Musí byť zaujímavý, úderný, predajný a musí obsahovať kľúčové slovo. Neskôr v texte používame aj nižšie úrovne, H2, H3 a nižšie, ktoré by tiež mali spĺňať vyššie uvedené kritériá, ale môže ich byť viac.

OWI je súčasťou každého balíka od SEO ADVANCE a vyššie aj analýza kľúčových slov, ktorú vám v prípade svojpomocného písania textov radi dodáme.

Čitateľnosť, čitateľnosť, čitateľnosť

Najhoršou vecou na svete je to, keď zakopnete o stôl. A druhou najhoršou sú dlllhé, nudné, nekonečné, nezaujímavé texty. Menej je zväčša naozaj viac. Zo skúseností vieme, že v drvivej väčšine prípadov čitateľ neprečíta pridlhý text. Pozornosť ľudí je čím ďalej tým nižšia a v súčasnosti iba skenujeme. Chceme otvoriť stránku, rýchlo nájsť odpoveď na otázku a okamžite ísť na stránku inú.

Preto sú úspešné texty rozdelené na viac blokov a odsekov (aj za použitia headlinov). Takisto sa chceme dostať „straight to the point“, odpovedať na otázky, neotáľať a neriskovať, že stratíme čitateľovu trpezlivosť. Zlaté pravidlo hovorí o cca 1000 – 2000 slovách na podstránku, v konkrétnych prípadoch to však pokojne môže byť menej, ale aj viac. Vždy sa však sústredíme najmä na kvalitu textu.

Pomôcť nám môžu okrem štrukturalizácie aj boldy, vďaka ktorým zdôrazníme dôležité informácie.

Výzva k akcii

Na záver, ale aj v texte použijeme výzvu k akcii. Znie to smiešne, no čitateľ si skoro vždy potrebuje prečítať, čo má spraviť. Nie, vážne. Ak do textu napíšeme „Objednať teraz“, máme oveľa väčšiu pravdepodobnosť, že to spraví, ako keď takúto výzvu nepoužijeme. Čitateľa teda dokážeme za ručičku doviesť až k cieľu, ktorý sme si stanovili. Nebojte sa na rovinu napísať, čo od neho chcete. Pomôžete tak nielen jemu, ale aj sebe.

Pokiaľ teda teraz aktuálne sedíte nad prázdnou stránkou vo Worde a premýšľate, ako začať, využite informácie v tomto článku a možno to zvládnete. Ak nie, napíšte nám a my vám pripravíme najlepšie texty, aké kedy vaši čitatelia čítali.

Obsah článku

Ďaľšie články